۱۳۸۸/۰۴/۱۱

زمان..

>من در زندگی ام با موقعیت ها و شرایط و اتفاقاتی روبرو شدم که فهمیدم تمام جهان یک نظم دقیق و دیوانه کننده ای دارد ... انگار که یک برنامه ریزی دقیق و لحظه ای و هزام ثانیه ای شده .. بطوری که حتی اگر یک ثانیه ( که برای جهان زمان طولانی ای به حساب می آید..) زمان جهان را عقب یا جلو کنیم کل جهان بهم میریزد ...
در زندگی روز مره شاید برای ما حتی ساعت ها هم مهم نباشد ولی مقیاس های زمانی بسیار بسیار کوچک هم در زندگیمان تاثیر بسزایی دارد یک نگاه را در نظر بگیرید مسلما برای همه ی ما پیش آمده اگر ثانیه ای را در زمان نگاه کردن کم یا زیاد کنیم <="font-size:130%;">موقعیت یا ماجرایی را از دست داده یا بدست آورده ایم .. آنزیم ها و فعل و انفعالات و تصورات و افکار در مغز مبهم ما تاثیر وحشتناکی دارند ..و زندگی ما به ثانیه ها وابسته ست..
حرکت کوچکترین ذره های پروتون و الکترون های یک اتم بر کل جهان تاثیر دارد و این نظم خارق العاده است که همه چیز را سر جای خودش نگه داشته ..آری حرکت کوچک ترین ذره در ارتبات با حرکت کل آفرینش است و همه چیز و همه چیز به طرض وحشتناکی به هم مرتبط است .. میگویید چرا می گویم وحشتناک است .. چون آن درکی که از این جریان در ذهنم ساخته شده واقعا وحشتناک است و حیرت آور و گیج کننده و بطوری که من نمی توانم با شعور ناچیزم درکش کنم و یا حتی بهانه ای برایش بیابم .. فقط این را درک کرده ام که هر ماجرایی که پیش می آید هر چند به نظر من غیر منطقی و نا عادلانه و ظالمانه باشد منظم است .. و هر چیزی دقیقا سر جای خودش است .. او خوب میداند دارد چه میکند ..در حالی که بعضی گمان میکنند که ما به حال خود رها شده ایم همه چیز دقیقا همان طوری ست که باید باشد .. پیش بینی های ستاره شناسی را دقیق بشوید از قرنها پیش حتی کوچکترین ثانیه ای مو نمیزند کل جهان با نظمی است که هنوز درک نکرده ایم .. جهان اسرار زیادی دارد ..

هیچ نظری موجود نیست: